04 september 2009

Friday..

Så nu är det fredag igen. Ingen större skillnad när man är ledig alltid men skönt att andra är lediga ju.
Jonas kommer hem lite tidigare än jag trott, vid fem eller nåt, så vi hinner med lite fredagsmys ändå! Imorgon ska han iväg igen, dags för hans herrklubb. Så då är han borta hela dagen och kvällen..

När man har barn går visst tiden väldigt fort, och det är lite svårt att planera. Kl 15 sitter jag här och läser morgontidning och äter lunch, känns lite sent men men. Stekt ägg, scones och hallonsmoothie, mums.

Igår var vi i stan, jag, Elvira, Tinne & Patrice. Vi tog bussen och de tog tåget. Gick väl ganska bra, vi hann iaf med både mat-fika och kak-fika :) Men inte mkt mer än så. Skulle handlat lite ansiktskrämer till mig och något klädesplagg till Elvira men det blev inte mycket med det. Fick pendla mellan vagnen och Babybjörnen när hon gnällde. Dessutom regnade det ju och då var det svårt att ha henne i selen.. Jaja, nu har vi provat det iaf och vet att det funkar med vagn på buss, tycker iofs att det var skönt att det inte var så mkt folk och att där inte var fler vagnar för det hade blivit tajt..

Nu ligger Elvira och Zol och sover i kapp i soffan :) Innan badade jag henne alldeles själv, det har vi gjort tillsammans innan men det gick jättebra. Tog på henne nåt av de första klädesplaggen hon fick i storlek 50 men det börjar bli smått nu, får bli 56 i fortsättningen.

1 kommentar:

Tinne sa...

De var trevligt igår.
hoppas ni får en mysig fredag, hela familjen. Kram på er.