08 maj 2009

Tacosen uppätna

Ja det fick bli lite tacos en fredag som denna. Handlade lite efter jobb och var hemma vid sju så då gjorde jag tacos till oss. Jonas jobbar varje vaken stund denna veckan känns det som, han har nån sorts deadline på jobb på tisdag. Nu slötittar jag lite på Så ska det låta och bloggar med Zol bredvid mig i soffan. Blir nån film sen tror jag.

Igår var jag ju i Kristianstad. Vi var 9 st från Helsingborgskontoret som åkte dit, pågatåget tog en jäkla tid men till slut var vi framme. Kom dit och träffade vår gamla chef och åt frallor o kaffe. Sen gick vi rundvandring i deras lokaler sen var det lunch. Blev ugnsbakad torsk på La Cucina. Tillbaka till deras kontor för lite mer info och tankar och prat. Det var ett ganska fint kontor med mycket folk och lite nya arbetsuppgifter, men det känns väl inte riktigt som jag kommer hamna där ändå. Vi var klara vid 14 då tog jag en runda på stan. Många affärer på liten yta så det är ganska smidigt. Skulle ju köpa helvita Converse för mitt presentkort på Väla men då var de såklart plötsligt slut överallt i alla damstorlekar.. Hittade dem på några ställe i Kristianstad men som minst i storlek 39..och jag har typ 36 ½ i dem.. Typiskt när man bestämt sig för nåt! Har tänkt länge att jag vill ha nya Converse men inte vetat vilken färg.. Sen träffade jag Sandra och så gick vi och fikade i sådär 2 timmar. Kaffe latte, kladdkaka och massa prat blev det, var väl 1 ½ år sedan sist så :) Sen hämtade Mattias & Jonas upp mig så körde vi hem. Lång dag, däckade på soffan strax efter nio, men det är ju inte ovanligt nuförtiden iofs.

Imorgon är det full rulle, pannkakskalas för Hilda på dan. Hon fyller ju 1 år idag, grattis! På kvällen är det fest hos Vinke. Han är ju hemma och vänder, ska snart tillbaka till Guadaloupe igen.

Nån gång skulle jag behöva till Väla också. Ska på bröllop nästa lördag och har inga kläder eller skor eller väska eller nåt.. Lite halvpanik. Jobbar hela nästa vecka också så vet inte när jag ska klämma in det riktigt.

1 kommentar:

Linda sa...

Jag kanske har typ någon odd molly klänning eller nåt som du kan låna..kan ju vara så att min storlek passar dig bra över magen..
Sen har jag ett par vita converse som jag nog inte ens vill ha..men storlek 38 och vita med blå text på..