09 maj 2009

Lördag eftermiddag

Mysiga lördag! Vaknade vid halv nio, ja Zol hade ju väckt mig några gånger innan dess, vid fem-halv sex brukar hon börja böka. Bra övning inför barnet antar jag :) Men vid nio gick jag upp och gjorde smoothie med banan, mango, havregryn, lättmjölk och vaniljyoghurt. Till det åt vi goda mackor med ost, skinka, sallad o tomat.
Sen läste jag tidningen och tittade på morgon-tv och Jonas jobbade igen, igårkväll satt han till kl 2..

Kl 12 var det kalas för Hilda i Höganäs. Jättesmarrig fika med pannkakstårta, rabarbkaka, kaffe och saft. Mysigt att sitta ute i trådgården, varmt när solen var framme iaf.

Sen hem igen så Jonas kunde jobba lite till. Själv gick jag ut i trädgården och klippte gräset och kanterna runt gräsmattan och rensade lite maskrosor och sånt. Nu sitter jag och magen och Zol och vilar oss lite i soffan inför nästa kalas, ska iväg om ca 2 timmar.

Inga kommentarer: