11 maj 2009

Söndagsshopping

Igår blev det en låång Välarunda för mig. Jonas jobbade ju igen framför datorn därhemma så jag gav mig iväg själv. På jakt efter en klänning till bröllopet på lördag! Provade säkert 12 klänningar minst i typ 6 olika affärer. Var på Indiska, Esprit, Lindex, Kappahl, MQ, Vila, Spirit, Vero Moda.. Till sist blev det en vit o blå klänning på Kappahl för 299:-. Där var många andra snygga tex en på MQ för 1450:- men nån måtta får det ju vara! Vet ju inte ens om jag får plats i samma klänning på bröllopet vi ska på i juli.. Det bröllopet är dessutom mindre än 2 veckor innan beräknad födsel så det finns ju faktiskt en chans att man missar det bröllopet helt.
Till klänningen köpte jag en matchande Björn Borgväska på Accent. Lite mindre och sötare, men ändå min stil, så jag kan använda den annars oxå.
Hann även med en lunch, en varm ciabatta med ost, skinka och en jättegod honung o limedressing. Och innan jag åkte hem blev det även en mjukglass med chokladdopp, har varit sugen på mjukglass länge så det gäller ju att passa på :) Sen var jag ju där ganska länge oxå.. åkte hemifrån vid 11 och kom hem vid 16.. Man rör sig inte så snabbt när man är gravid har jag märkt, så det blev sådär lite sakta men säkert mellan butikerna fram och tillbaka..

Födelsedagarna fortsätter :) Idag blir Marcus 16 år, grattis från moster.. haha. Känner mig inte som en moster.. fast det har jag varit sen jag var 13. Nu får han börja övningsköra oxå, lär säkert ha körkort innan mig!

1 kommentar:

Nina sa...

Bra att du övat på att vara moster för snart ska du ju bli mamma och det är ännu vuxnare :-)

Kram Nina