21 april 2009

Deppigt..

Har inte skrivit på några dagar för det har varit lite deppigt och lågt här sen i torsdags när jag hörde ryktet första gången.. Imorse fick vi det svart på vitt; Eniro lägger ner sin station i Helsingborg från 1 oktober.
Vi får välja på att bli uppsagda pga arbetsbrist eller flytta till nån annan av de 6 orter som finns kvar. Dvs Kristianstad.
Om man följer hjärnan borde vi ju flytta till Kristianstad; jag har jobbet kvar och Jonas slipper sin jobbiga pendling. Men hjärtat säger nåt annat..vi vill nog inte bo där.. Flytta ifrån familj och vänner när man precis fått barn känns inte roligt alls. Flytta från radhuset vill jag inte heller! Att båda pendlar funkar inte, för långa dagar för ett barn på dagis och med mina tider blir det svårt att ta sig fram och tillbaka överhuvudtaget.
Om 3 veckor senast ska man välja om man vill stanna kvar eller inte. Kanske blir det så att jag stannar kvar under min mammaledighet men sen säger upp tjänsten lagom till jag tänkt börja jobba igen och hoppas man hittar nåt annat då. När man är föräldrarledig får man nämligen 10% av sin lön från Eniro, det får jag ju inte om jag slutar.

Usch ja, det känns inte kul. Vi som t.o.m. väntat med att skaffa barn för att jag verkligen ville ha fast jobb innan. Men man kan aldrig känna sig säker på nåt..

Nä, nu ska jag deppa lite till eller trösta mig med att kela lite med Zol.

1 kommentar:

Mamma sa...

Mycket tråkigt det här. Men du hittar säkert något under tiden du är mammaledig.
Kram
Mamma