25 april 2009

4 dagar ledigt

I torsdags när jag fyllde år fick jag frukost, tulpan och present på sängen av Jonas. Jag hade tagit semester den dagen. När han åkte till jobb sov jag o Zol vidare lite sen efter frukost nr 2 började jag baka bullar, tog rätt lång tid.. På em kom Tinne, Raffe, Patrice & Maria på kaffe, bullar o smoothie. På kvällen köpte vi en bit smörgåstårta som jag och Jonas mumsade på, får man ju ha när man fyller år :)

Igår var jag oxå ledig. Hann med massor. Gick hemifrån vid 8 till bm i höganäs, en snabbis; lyssnade på hjärtslag, mätte magen och fick tider till föräldrargrupp.

Sen åkte jag till stan, gick till Skatteverket och frågade om ROT-avdrag och annat tråkigt.. Sen hämtade mamma mig så körde vi till Väla. Åt lunch (varm foccacia med kyckling och mozzarella, mums) och köpte presenter till halva släkten, mycket kalas blir det ju i helgen :) Sen åkte jag tillbaka till stan, köpte sista presenten och lite pynt till mitt kalas.

När jag kom hem var jag helt slut, ont i fötterna och fogarna eller vad det nu är och helt varm! Vilade på soffan en timme med Zol alldeles bredvid mig. Hon är typ inte mer än en ½ meter från mig nu sen hon var hos veterinären känns det som.

När Jonas kom hem körde vi till City Gross och handlade inför söndag. Ute i god tid för att vara oss :) Sen var det dags för resten av min födelsedagspresent, middag på Bryggan i Höganäs hamn. Jonas åt "Närodlat"- kyckling från Bjäre, Vikentomater, potatis från nån bonde här i närheten osv. Jag år röding med potatis, rostad blomkål och god laxromsås. Till kaffet blev det Creme Brulé med chiliananas och Chokladmousse med passionsfrukt.



Idag nu på dan ska Jonas på badminton-turnering med sin herrklubb. Jag ska antingen till Höganäs på marknaden där eller bara stanna hemma och städa och så. Och så får vi gå ut lite med Zol, hon har fått vara ute idag för första gången utan koppel! Hon har inte gått så långt bort än, bara i vår trädgård och grannens. Hon tycker det är jättespännande iaf. Jag är lite orolig men det går säket bra. Egentligen skulle hon ha kragen på sig tills imorgon men igår bestämde hon att det fick vara nog. När jag kom hem hade hon lyckats ta av den och jag har inte hittat den än! Hon har nog gömt den på nåt bra ställe så vi inte skulle tvinga på den igen..

Ikväll ska vi på kalas i Maria Park, både Nina, Sandra och Marcus som fyller år. Ska bli jättetrevligt! Har hört talas om att vi ska få träffa en viss Mikael för första gången också, spännande :)

Inga kommentarer: