11 mars 2009

142

Så många slag/minut var det idag när vi lyssnade på hjärtljudet. Spännande! Jasmine sa att om det är över 140 skulle det bli en flicka, men eftersom det är normalt mellan 120-160 så var det ju ganska mitt på. Annars tror vi nog mest på en pojke. Typ ALLA andra vi känner har fått flickor så nån får väl få en pojke tänkte vi. Sen fick vi reda på massa annat man inte visste, att jag inte är helt immun mot röda hund tex, och att jag har en ovanlig blodgrupp, jaha där ser man :)

Idag jobbar jag till halv åtta, tredje dagen på rad jag har lite kväll. Skönt på morgonen när man slipper stressa men tråkigare på kvällen.. Blir ju inte att man lagar nån mat och så direkt, sen dagen efter har man ingen mat på jobb..ond cirkel :)

Till helgen är jag faktiskt ledig fre-sönd. Det är vi en gång var 6:e vecka, sen en gång var 12:e vecka jobbar vi en extra lördag istället. Skulle egentligen behöva jobba lite extra för att bättra på flexen men det finns inga extratider ute, och ingen annan som vill vara ledig heller för alla är i samma sits. Känns som jag skulle behöva lite flex för det var värst vad många tider man fick hos BM, typ 6 tider har jag inbokade än så länge, ända in i juli när hon ska gå på semester.

2 kommentarer:

Anonym sa...

roligt det där med hjärtljud...men hur är det? är det pojkar eller flickor som kan ligga både högt och lågt..man har ju hunnit glömma det nu...ska kolla mina papper och kolla vad jag hade...

Anonym sa...

Flickor har högt och pojkar lågt. Stämde på båda mina barn, en hög och en låg....

Kram Nina