22 januari 2009

Ledig :)

Andra dagen jag är ledig nu, skönt!

Igår åkte jag först till Väla med Tinne. Åt lunch och shoppade lite. På IKEA blev det några nya krukor, lite servetter och plastburkar. Typ hälften av mina fina Tupperware har fått ben verkar det som.. På Väla blev en skrivbok till Jonas där han ska skriva in sina recept, så att vi kanske kan få samma rätt mer än en gång :) Zol fick en leksak och en klosax. Och jag fick mig en mascara på rea.
Sen på em kom Linda, Filippa & Sixten hit och kelade med Zol och fikade. Full rulle på Sixten som spelade fotboll med Zols leksak i köket :) Bara att vänja sig väl!
På kvällen tittade vi på handbolls VM, åt falukorv i ugn med stuvade makaroner och så försökte vi klippa Zols klor. Det gick på framtassarna iaf.. får se om vi lyckas med de andra ikväll. Hon är inte riktigt sig själv nu.. Om hon har blivit könsmogen eller om det är marskatten som är på gång eller vad det är. Hon går runt och mjauar högljutt och ofta både dagar och nätter..

Idag har jag tagit det lugnt. Tog en promenad till macken imorse och köpte frallor. Nu på eftermiddagen åkte jag till Höganäs för att handla. Först en snabb promenad så man fick röra lite på sig sen in på Ica. Ikväll blir det ett nytt recept som hette "Het köttfärs med bönor och chili" serveras med gräddfil och tortillabröd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då är det nog snart att ta Zol till veterinären. Så inte hela huset blir alldeles fullt av "ungar" lagom till sommaren :-)

kram Nina

Anonym sa...

Det receptet kan du väl lägga in..
Låter gott...till övriga familjen alltså...