23 januari 2009

Fredagsblogg

Får börja med att visa den fina dammsugaren jag fick av mamma idag! Mycket snygg och praktisk är den!

Idag var jag och mamma och hälsade på mormor. Hon har flyttat till nytt äldreboende nu, på Ragnvallagården. Hon trivdes bättre där, större rum och närmre stan så hon får fler besök :) Så hade hon bra utsikt så hon kan sitta i sin fåtölj och titta på bilar o bussar o folk som kommer förbi.


Receptet jag gjorde igår blev väldigt gott, Jonas tyckte det var topp 3 i min receptbok! Det kändes lite mexikanskt med tortilla och bönor men det smakade ändå inte tacos liksom. Linda ville gärna ha receptet fast hon är duktig och bara äter sina soppor för tillfället, så receptet kan man få om man klickar här.

Zol är ännu tokigare nu, förutom det eviga jamandet så lägger hon sig nu på magen och lyfter upp svansen.. Nina hade nog rätt i det snart är dags för ett veterinärbesök..

Skönt med fredagskväll! Snart kommer Jonas hem då ska vi handla lite god fredagsmat sen blir det väl Lets Dance och sånt.
Imorgon ska jag jobba hela 4 timmar. Fast snart är det slut med lyxschemat.

Inga kommentarer: