18 januari 2009

Söndagsblogg

Idag är det söndag på min jobbehelg, jobbar mellan 10-17. Innan man ska jobba helg kan det kännas lite trist men när man väl är här brukar det vara ganska skönt. Här är mindre folk=mindre liv=lugnare & tystare i lokalen. Sen är kunderna lite annorlunda på helgen, mer privata kunder och inte så mycket företagskunder.
Idag är vi änsålänge bara 5 st på kontoret i Helsingborg. Blev förvånad när jag kom och det var släkt och larmat, jag började ju ändå inte så tidigt men jag var visst först.

Nästa vecka har jag ett riktigt lyxschema. På onsdag är jag ledig eftersom jag jobbar nu i helgen. På torsdag hade jag ett tråkpass som slutade kl 23 som jag försökt byta bort i 1½ månad men inte lyckats med. När vi då fick erbjudande om att vara lediga den dagen nappade jag. På fredag hade jag redan tagit ledigt eftersom jag ska till bm. På lördag ska jag jobba 4 timmar sen på söndag ledig igen.

Igår var vi hos Nina & Johan. Det var trevligt med god mat och gott vatten :) Vi åt kalkon med rotsaker, äpple och potatis som Johan gjort och till efterrätt hade Nina gjort en god vaniljpannacotta med hallon. Pannacotta kan kanske vara en av de godaste efterrätterna :) Så skönt att vara nära hemma sen, vi promenerade hem vid halv ett tiden.

Har förresten gjort en ny upptäckt med Zol; hon gillar att äta Mariekex :)

Inga kommentarer: