15 december 2008

Måndag


Nu är det redan måndag.. Har visst missat bloggandet i helgen så får väl sammanfatta lite.
I fredags gjorde jonas egen pizza, hur gott som helst! Under tiden började jag pyssla med julkorten, visade sig ta lite längre tid än jag tänkt :) Sen tittade vi på Idol finalen och hejade på Kevin som ju vann.

På lördagen var jag i Vallåkra med Linda, Sixten, Nina och mamma och hälsade på mormor på hennes nya boende. På kvällen hyrde vi film (Flyga Drake, bra som film oxå men boken var ännu bättre), och Jonas gjorde god mat igen; färsbiffar och hemmagjorda klyftpotatis och tsatsiki.

I söndags var vi på tippen i hbg sen körde vi till Tinne o Raffe och fikade, bara 4:e dagen i rad jag åt lussekatt, men det var gott ändå :) Efter det åkte vi hem och skulle göra mat men då ringde köks-killen och sa att de två stommarna han fixat var klara, så det var bara att stänga spisen och ge sig ut och hämta dem. Passade på att åka inom Ted o Maya och lämna deras kamera som de glömt.

Antagligen kommer de och sätter upp köket på fredag. Såklart skönt att få det gjort men det är ju väldigt tätt inpå jul så det blir ju ganska rörigt och jag vet inte om vi hinner klart med kakel och sånt runt omkring. Men jaja, ska bli skönt med nytt kök i alla fall!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi kan ju hjälpas åt att kakla och bygga på julafton..... Det kunde bli kul, särskilt efter några snapsar :-)

Kram Nina