16 december 2008

Jordbävning..

..i Sverige visste jag knappt fanns. Var väl iofs typ 100 år sen det var en sån stor sist.
Jag kände den men fattade inte vad det var. Jonas hade precis kört till Kastrup för han skulle flyga till Polen med jobb, så jag satt i sängen och läste. Då började sängen skaka och jag såg att hela datorbordet oxå skakade. Trodde först det var Zol som på nåt sätt fastnat bakom datorbordet eller i garderoben på andra sidan väggen (varför i så fall sängen skulle skaka är ju en annan fråga..) men det var det ju inte. Henne hittade jag lite frågande på nedervåningen. Det gick ju så snabbt så trodde kanske att jag inbillat mig, de sa inget på Tv4 nyheterna strax efter heller. Hade nästan glömt bort det när Marta och Stina på jobb började prata om det i fikarummet..

Idag är andra kvällen på rad jag jobbar kväll, lite drygt.. Men snart får jag ta bussen hem till lilla Zol som säkert väntar på lite mat och lite kel :)

Inga kommentarer: