26 september 2011

Mysig helg

Haft en mysig helg med bra väder. I fredags gjorde vi jättegod hemmagjord pizza i nån pizza-görar-maskin Jonas lånat. Smakade som Prego eller nåt.
I lördags åt vi hemmagjorda bullar av överbliven pizzadeg till frukost, jättegoda dem också, med sesamfrö på. Sen åkte vi direkt till Lager157 för jag skulle kolla på vinterjacka. De hade annonserat om Bondelid jackor för 800:- (ord 1999:-) och de hade tagit slut på webshopen 2 ggr på 2 dagar. Hade tur att det fanns många kvar i Höganäsbutiken, fast tyvärr inte min strl i blått som jag egentligen ville ha. Blev en svart istället. Jonas köpte en blå i herrmodell, och en matchande mössa. Elvira fick en grå/svart overall i deras eget märke Funk. Allt för 2100:-.
Sen blev det lekplats och besök på Oldsbergs Ost, såå mkt gott de hade.
På kvällen tacos, marängswiss och spelkväll hos Vinke o Isabella. Väldigt trevligt. Spelade Galenpanna.
I söndags var vi på Ikea, i Pålsjö skog och hos Håkan o Hanna och åt smarrig äpplepaj.
Hade inte så mycket planer men det blev rätt mycket gjort ändå i helgen, fast i ett lugnt tempo. Idag är jag däremot trött. Vet inte om det är gravidsymptom eller om jag är lite småsjuk. Elvira o Jonas är lite småsnuviga också. Det är iaf min sista jobbevecka nu och det känns faktiskt bra nu.

Inga kommentarer: