22 juni 2009

Midsommarbilder


Vårt hotellrum med uteplats i Torekov. Mysigt och fräscht! Varför har man inte såna sköna kuddar och täcke hemma? Får man nog skaffa nån gång.


Midsommarlunch-buffé med utsikt över poolen. Ser lite fulla ut både jag och Jonas men det är vi inte..speciellt inte jag :) Kanske lite trötta efter förmiddagens spa. Jag fick "Frejas mammakur" som innehöll peeling, inpackning och insmörjning för hela kroppen. Jonas fick en rygg- o nackmassage. Det var iaf en god buffé med allt man kan tänka sig; sillar, nypotatis, västerbottenpaj, matjesilltårta, lax, gott bröd mm. Till dessert jordgubbar, brownie o glass.

Efter lunchen gick vi en promenad i det "fina" vädret. Ja, det regnade inte iaf men blåste som bara den och inte så varmt så det var regnjackorna på. Tänkte först gå in centrum men det var visst en bit så det orkade inte jag, vi gick ner till havet och vände bara.

Lite bilder från spa´t. Ett relaxrum med havsutsikt. Jennie och Jonas i badrockarna. Utsikt över utomhuspoolen där vi bara doppade foten.. Och Jonas bredvid den lilla "dopp-poolen" som man skulle doppa sig i snabbt för den var bara 10 grader.. jag provade aldrig. Missade att ta kort på den större poolen, den var 38 grader så det var mer min stil! Sen var där en ångbastu som tyvärr inte var igång och så en vanlig bastu.

Tog heller inga kort på 3-rätters middagen på kvällen visst.. Den var iaf också jättegod! Förrätt skinka från Förslöv med sparris och nån god sås som jag för tillfället glömt. Varmrätt röding med kräftrisotto och dill och citrussås. Efterrätt chokladbakelse med moccaglass och chokladflarn. Även Sveriges U21 fotbollslag kom dit och åt på kvällen efter förlusten mot Italien..men sen åkte de lika snabbt igen.

På lördagen var det hotellfrukost med bullar, yoghurt, färskt frukt, smoothie, kaffe mm. Sen gick vi en runda till spat igen och bastade lite och badade i den varma poolen. Sen var det dags att köra hem till Zol. Blev en lugn, mysigt och skön midsommar!!

Inga kommentarer: