26 maj 2009

Ledig måndag

Igår var jag ledig, så skönt att vara ledig på en måndag ju! Fick ändå gå upp tidigt, skulle va på MVC kl 7.30. Slapp sitta rätt upp och ner på en stol där iaf, fick ett stort glas sockerlösning som inte lyckades bli mindre sött trots 2 citronklyftor, sen fick jag vara i ett enskilt litet rum med en säng, två stolar, en radio och massa tidningar. Tog mig tid att läsa lite om förlossning..har skjutit lite på det innan..känner mig fortfarande ganska lost..
Blodsockret var bra och även blodtryck och hjärtljud och allt. Skönt!

På em var det dags för visning av förlossningen. Tyvärr var alla rum fulla så dem fick vi inte se, bara korridor och dagrum typ. Men nu vet man iaf var det ligger och hur man hittar dit och sådär. Lite ny info var det väl oxå fast det mesta visste man.

Efter sjukhuset blev det lunch på kinarestaurang. Så mysigt varje gång jag & Jonas kan luncha, inte ofta det händer när man jobbar typ 13 mil ifrån varandra. Sen blev det IKEA, köpte madrass, bäddmadrass och spjälsängsskydd till sängen vi ska få. Och en taklampa som nog kan bli mysig till kommande barnrummet:

2 kommentarer:

Nina sa...

Vad sa de om moderkakan? Allt ok? Sandra längtar jättemycket efter er bebis (det gör vi nog allihop förresten).

Jag har precis börjat övningsköra med min bebis......var blir tiden av? Vill du hänga på? Och övningsköra alltså :-)

Kram

Nina

Jennie sa...

Moderkakan har jag inte kontrollerat än, ska på ultraljud om två veckor.

Ska bara jobba 5 v till, vad tiden går fort!

Jag hoppar övningskörningen..usch.. Marcus tycker nog det är roligare än jag!