20 mars 2009

Trädgårdstankar..

Nu när det är fint väder ute börjar man tänka på sin trädgård. Vi kom fram till redan förra året att vi inte vill ha det som det ser ut nu..problemet är att vi inte vet vad vi vill ha istället! Så om vi bara tar bort alla blommor och buskar som vi inte trivs med så blir det väldigt tomt..
Kommer ihåg att jag läste nånstans förra året att det finns "färdiga rabatter på rulle" typ. Man kollar på olika rabattalternativ och sen beställer man hem ett stort ark som man lägger i sin tomma rabatt sen ska det bli en fin och väl sammansatt rabatt :) Problemet är att jag inte kan hitta det nu.. har kollat lite snabbt på internet men inte hittat nåt riktigt bra.. Någon som har nåt tips om detta eller nån annan bra idé sådär allmänt?

Skulle gärna spendera hela helgen i trädgården om det är väder men jag jobbar ju.. på lördag mellan 10.30-18 och på söndag mellan 10-17.30 så det blir inte mycket soltid över där inte. Får bli på tisdag när jag är ledig eller nästa helg, då ska man ju dessutom vrida fram klockan till sommartid, skönt!

3 kommentarer:

fam hj sa...

tror det kallas frötapet...

Anonym sa...

Ja, där hade vi det. Gick mycket lättare att söka på :) Ska kolla sen om jag hittar nåt bra eller får nån inspiration iaf.

Mrs. b sa...

Vi hade möte med en trädgårdsplanere i morse - åh vad inspirerad man blev, och det var otroligt skönt att ha någon att bolla med. Det tyckte vi absolut var värt pengarna, och man kan lägga det hela på den nivå man vill med hur mycket man vill ha hjälp med att planera och så.