22 mars 2009

Grå söndag

Idag är det trist väder igen. Var tog våren vägen? Hörde det ryktas om snö t.o.m.. får vi inte hoppas. Fick ett vykort av Kerstin & Kjell härrom dagen, 2 veckor på Teneriffa hördes inte fel! Lite varmare än här typ 25-27 grader eller nåt.

Imorse hann vi med en frukost i Laröd innan jag åkte till jobb. 8.30 hade Lasse & Helena dukat upp mackor, ägg, juice, kaffe, korvar, köttbullar, sill och massa gott :) Trevligt.

Har sett flera stycken båda i bloggar och "på riktigt" som har satt upp sitt påskris. Tyckte det var lite tidigt när det är 3 v. kvar till påsk eller? Men man blev ju lite sugen, vet att jag har en massa vita fjädrar hemma nånstans men vet inte var..tror inte jag använde dem förra året. Får hem och leta! Undrar bara hur det går med Zol, alla leksaker som innehåller nåt fjäderliknande är hennes favoriter nämligen..
Ska inte jobba så mycket i påsk. Det är egentligen min jobbehelg men våra schema körs ju inte som vanligt på helgdagar så på de 4 dagarna ska jag bara jobba 4 timmar på söndagen.. Så kan det gå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

tack
vi har regn idag så våren försvann ganska fort.hur kan vädret skifta så fort?

Helena sa...

Tack snälla du för din goa kommentar på min blogg *glad*
Visst är ljuslyktorna mysiga... älskar skenet som sprider sig på bordet =)
Ha en bra vecka! Kram HElena