26 februari 2009

Hemma och är ledig


Idag är jag ledig, ska jobba i helgen. Jag och Zol vilar i soffan :) Fast nu precis började hon busa och anfalla filten. Imorse stack hon ut när Jonas gick till jobb. Andra gången denna veckan hon springer ut när man öppnar dörren.. Får väl snart bli lite utekatt också antar jag.

Igår åkte vi till IKEA efter jobb. Köpte saker till nya sovrummet; 1 sängbord Malm, 1 byrå Malm, 2 sänglampor Fado och 2 röda värmeljushållare. Byggde IKEA möbler till klockan 23 eller nåt sen somnade vi gott :)

Hade även hunnit handla lite på bokrean, det är ju nästan ett måste! Så nu har jag att läsa ett tag framöver;

"Livet"- Lennart Nilsson. Denna valde Jonas, fina bilder på kromosomer, DNA, foster och annat konstigt :)
"Skugga"-Karin Alvtegen. Har läst de andra (Skam, Svek, Skuld, Saknad) så då får man väl läsa denna också.
"Tusen strålande solar"- Khaled Hosseini. Denna visste jag att jag skulle köpa, hoppas den är lika bra som Flyga Drake för det är en av de bästa böckerna jag läst!
"Kalaharis skrivmaskinsskola för män"- Alexander McCall Smith. Läste Damernas detektivbyrå för rätt länge sedan och har velat läsa de andra böckerna också.
"Jenny"-Jonas Gardell. Fristående fortsättning på En komikers uppväxt och Ett ufo gör entré som man läste för många år sen.
"Underbar och älskad av alla!- Martina Haag. Kanske rolig?

Så nu är det dags att fixa lite lunch!

1 kommentar:

Anonym sa...

Snart får vi komma och inspektera allt nytt och dricka det goda kaffet, har smakat det och tyckte det var riktigt gott.

Nu blev jag sugen att gå på bokrea, kanske ett bra alternativ eftersom den träningen jag ville gå på ikväll var fullbokad.

Kram Nina