28 februari 2009

Helg men inte ledig

Ja, nu är det jobbehelg igen, ibland känns det som det går fort mellan gångerna. Annars är var tredje helg ganska lagom att jobba, för det är ju faktiskt skönt att ha lediga dagar mitt i veckan också.

Igår fredag slutade jag redan 12.45, en lyx som inte händer så ofta när man jobbar heltid! Då tog jag tåget ut till Påarp (trevligt att vandra genom gamla hembyn, det var länge sen!) och sen åkte jag och mamma och hälsade på mormor.

På kvällen gjorde jag en liten tacobuffé till mig o Jonas. Vi hade varsen tortilla med nötfärs, sen gjorde jag quesadillas med ost, skinka, tacosås och ruccola. Till detta hade vi bönröra med kidneybönor, tomat, gurka, persilja, lite tacosås och lite pressad citron. Och gräddfil med en skvätt sweetchili sås.
Det var jättegott! Speciellt quesadillasen :)

Sen var det ju Lets Dance men som vanligt somnade jag i pausen så jag vet fortfarande inte vem som åkte ut.. Brukar glömma att kolla upp det sen också så det brukar bli en överraskning nästan fredag. Känner sig lagom trött när jag o Jonas o Zol ligger och knoppar i soffan varje fredag kl 22 när mormor precis berättat att hon alltid är uppe och ser det. Hon är ju bara typ 92 år :)

Ikväll var vi bjudna på fest men jag jobbar ju både idag (skulle haft kväll eg) och tidigt imorgon så Jonas får gå själv. Jag tänker bänka mig i soffan med nåt gott att äta och titta på melodifestivalen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad blir det för något gott i kväll då..själv så ska jag och barnen till Bamse och Lena och äta varmrökt lax från Lasses fiskrökeri..mums...bättre än soppa...