06 december 2008

Lördagskväll

Sitter på jobb och funderar på vad jag ska äta ikväll, tror det lutar åt kebab, kan ju vara gott nån gång då och då. Jonas är iaf inte hemma, han är på äventyr med herrklubben Mister 13.

Ibland är det faktiskt rätt skönt att jobba på lördagar, i alla fall om det är som idag. Jag och Frida jobbar nästan samtidigt idag, förutom att jag slutar en halvtimme senare. Och så ringer det äntligen lite lagom, med en liten paus mellan varje samtal så man hinner hämta andan och sådär. Och till sist så har kunderna än så länge varit ganska trevliga, inget som skällt på mig idag :) Bara lite barn som gjort sig roliga. En pojke frågade varför TV-skärmar var fyrkantiga, och en annan sa att han och kompisen gått vilse på Södermalm och ville veta hur man kom till Skärholmen, konstigt när de ringde från ett hemnummer..

Imorgon är jag iaf ledig, skulle ha jobbat men har bytt mot min fridag som skulle varit på måndag.

Inga kommentarer: