26 april 2012

26 oktober 2011

För ett halvår sedan vid denna tiden hade vi nog nyss kommit in på BB efter några timmar inne på förlossningen. Men det var ju inte där lilla Svea föddes, utan hemma i badrummet!
Mitt i natten dagen (timmar) efter hon var beräknad tänkte jag att jag legat vaken länge och mindes att det var så det börjat med Elvira; att jag inte kunde sova. Tittade på klockan ca kl 2 och insåg att jag varit vaken 2 timmar, så jag gick upp på toa, släppte ut katten mm. Insåg att nåt nog var på gång fast det inte kändes nåt så jag tog två panodil i förebyggande syfte, det säger de alltid att man ska göra ändå när man ringer in till förlossningen. Gick sen och la mig igen men kände då att nåt var på gång och väckte Jonas, då var nog kl 2.20 ca. Han ringde till förlossningen men jag tyckte det var lite tidigt, hade ju haft typ två värkar.. Men nu gjorde det faktiskt ONT! Han ringde till barnvakterna, jag tyckte det var lite tidigt.. kl var 2.42. Tur att de var snabba att komma hit för nu gick det undan och jag sa att DEN KOMMER NU! Och det gjorde hon, kl 03.02 var hon född hemma i badrummet i Lerberget!
Strax efter kom ambulansen fram och de körde sen in oss till förlossningen där vi klippte navelsträngen och sånt.

1 kommentar:

Lars sa...

JA,DENNA UNDERBARA NATT GLÖMMER JAG ALDRIG. STOR KRAM OCH TACK FÖR ATT LASSE OCH JAG FICK VARA MED NÄR ALLT HÄNDE