08 oktober 2009

Nattens schema

Elvira i pyjamas

Har varit en relativt bra natt: jag och Elvira somnade på soffan när vi ammade framför Efterlyst vid 21.30. Ca 23.30 gick vi upp i sängen, då trodde man ju att Elvira skulle vakna men hon sov faktiskt vidare! Såklart kunde inte jag somna bara för det..typiskt.. När jag hade snurrat och vändit och vridit ett bra tag och precis höll på att somna eller hade precis somnat till så vaknade hon och ville ha lite mat..då var kl 1. Som tur var ingen lång-matning utan det gick rätt fort. Somnade väl sen efter det, för att vakna till nästa ammning då kl var nästan 3. Sista gången för natten var ca kl 5.30, strax därefter ringde Jonas klocka och han gick upp och körde till jobb. Kl 7.30 var det färdigsovt för Elvira, vaknar vid den tiden nästan varje dag, då ligger hon och skrattar med hela ansiktet, sprattlar som bara den med armar o ben och tittar på den fina tapeten i sovrummet.
Nu sitter vi nere i soffan, jag har ätit havregrynsgröt och hon har precis somnat i mitt knä.

Inga kommentarer: