17 september 2009

Fika-dag

Igår var en riktigt fika-dag, hann med kaffe och kaka hela 3 ggr! Först på förmiddagen var vi på första träffen med mammagruppen, vi var 5 mammor + 1 pappa från Lerberget o Ingelsträde som träffades tillsammans med bvc-tanten. Kul att träffa andra från samma område med barn i samma ålder.
Fika nr 2 var här hemma när Linda, Filippa och Sixten kom och smakade på min hemmagjorda björnbärspaj. Köpte jultidningar av Filippa också.
Fika nr 3 blev på kvällen när vi fick besök av Tinne, Raffe & Patrice. En kaka till har väl ingen dött av ;)

Idag jobbade Jonas hemifrån. Lite mys har vi hunnit med också. Först kom Kerstin och Kjell med frallor och gott pålägg. Sen till lunch körde vi till stan, Jonas lunchade med sina kompisar och jag gick upp och drack en kopp kaffe hos Maria. Inte en enda kaka idag faktiskt!!


3 kommentarer:

Anna sa...

nä aldrig mer säger jag till sterila kvaddlar men jag hade så ont i ryggen att jag trodde att den skulle gå av på mitten. Håller med om krystningarna. dem ville att jag skulle krysta tre gånger, men jag orkade bara två.

Inspirera Mera sa...

Vad härligt med fika.
Kram Sandra

Helena o Lars sa...

Vad gör ni när ni inte fikar???????????