06 augusti 2009

Idag skulle det skett


Ja, idag var Elvira beräknad till. Känns skönt att redan ha det gjort nu tycker jag :) Bilden är en av de första, samma som på webbisar.

Tänkte berätta lite hur det gick till för de som inte hört det;

På lördagskvällen var vi på bröllop, kom hem vid 1.30. Kunde inte sova för Jonas snarkade.. så jag gick ner och la mig på soffan. Somnade fortfarande inte och vid 3.15 började det kännas smärtor i magen som jag inte kände igen. När jag känt tre såna med ca fem minuters mellanrum gick jag upp och väckte Jonas, han var väl inte så pigg så han sa att jag säkert legat fel och skulle vända mig om.. då påpekade jag att jag faktiskt inte somnat än. Vi ringde till förlossningen och de tyckte det var dumt att jag inte sovit nåt så de föreslog panodil och vila. Efter kanske en halvtimme kände jag att det inte gick mer så vi ringde igen och sen körde vi in.
Var inne ca 5.15 och då var jag öppen 8 cm så det var i stort sett bara till att sätta igång! Lite lustgas och flera mycket kämpiga krystvärkar senare så kom Elvira plötsligt ut kl 8.16! All smärta var borta direkt och då var man bara lycklig!

Ja, det var den korta versionen, men det gick ju faktiskt ganska snabbt och det är vi glada för :)

3 kommentarer:

Anna sa...

Vad skönt att det gick så fort. Hoppas det går fort för mig oxå, men men man vet inte. hur är det med er nu?

Anonym sa...

Härligt att det inte tog flera timmar om inte dagar. Dessa skräckhistorier man normalt sett får höra. Hon är ju så söt ert lilla flickebarn!

Frida sa...

Panodil och vila kan hjälpa mot mycket men mot en bebbe som vill ut ur magen...??