13 juni 2009

Stövlar

Nya stövlarna inhandlade på Sko-Boo i Ullared för 149:- fick åka på både igår och idag. Igår på väg till mvc hade jag full mundering med regnställ och allt men blev ändå blöt.. stackars studenter tänkte man då!
Jaha, lite nyheter från ultraljud och mvc då;
  1. Moderkakan hade flyttat sig, inga problem där
  2. Livmodertappen kanske aningen kort enl ultraljudstanten, kan betyda att bebisen vill ut tidigare. Min barnmorska (och även mamma) fattade dock inte vad hon menade för den var normallång tyckte de.
  3. Magen lite liten.. Jo, det har jag ju hört några gånger nu från alla möjliga.. Kan bero på att knoppen ligger rätt långt ner, redan med huvudet neråt. Har den redan börjat förbereda sig? Får gärna vänta med att komma typ 5 veckor eller nåt enl mig!

Annars var hjärtljuden bra och den sparkar som den ska och allt. För säkerhetsskull ska jag till barnmorskan igen på torsdag och på ett extra ultraljud nästa måndag. Stannade även hemma från jobbet igår. Haft en lite stressig vecka och de sa att man skulle vila, ultraljudstanten ville nästan sjukskriva mig också men lät bli. Efter att ha gått fram och tillbaka från mvc i regn och rusk kändes det lite motigt att vara hemma knappt en timme och sen ge sig iväg och jobba hela fredagskvällen, kände ju mig lite orolig också, bättre att knoppen får vila. Gjorde absolut ingenting hemma, jag och Zol låg i soffan och tittade på vår nya, fina 42tums platt-TV :) När man köper ny TV måste man ju ha ny TV-bänk också.. och då såg vår stereobänk gammal och ensam ut så den får nog oxå förnyas. Får passa på nu innan man blir föräldrapengs-fattig :)

2 kommentarer:

Linda sa...

sen är mattan fel färg och soffbordet..och matmöblerna passar inte in och ska man inte måla om när man ändå är på gång..eller, är det inte så man brukar tycka...

Linda sa...

glömde säga att du ska ta det lugnt...tänk på dig själv och bebben nu..eniro klarar sig nog ändån...