21 maj 2009

Röd dag

Ja, idag är väl röd dag, ingen större skillnad för mig för skulle varit ledig ändå, ska jobba helgen. Men skönt för alla andra som är lediga. Man brukar hinna med så mycket såna här dagar. När vi hade ätit vår utsökta frukost imorse började Jonas högtryckstvätta uteplatsen och det tog ju några timmar. Under tiden hann jag sitta i solen och läsa ut en bok (Kalaharis skrivmaskinsskola för män), baka en rabarberkaka, tvätta och hänga tvätt, städa lite, diska och tömma diskmaskinen och titta på Zol när hon åt sin andra fluga på två dagar :)

Vid två-tiden kom Tinne, Raffe och Patrice på kaffe och kaka. Min raberberkaka blev faktiskt god tyckte jag, får vi göra fler gånger. Har iofs använt nästan alla rabarber i trädgården idag men men. 

Nu sitter jag nyduschad och slapp i soffan, Jonas tittar lite på TV och Zol knoppar mellan oss. Om ett tag ska vi köra till Åstorp och grilla hos Tinne och Raffe. Imorgon är det ju tyvärr jobb igen för mig, även lördag och söndag ska jag jobba men då bara 5 timmar/dag. 

1 kommentar:

Nina sa...

Rabarbekaka låter smarrigt. tyvärr växer det inga rabarber på min balkong men man kan väl köpa i affären.

Ha en mysig helg!

kram
Nina