11 april 2009

Mera påsk

Trodde jag skulle sova längre än halv åtta idag eftersom vi ändå var vakna till tolv eller nåt igår men nejdå, 7.07 stod klockan på när jag inte kunde sova mer. Gick ner och hämtade tidningen och en liten macka med juice och la mig i sängen igen. Blev ändå rastlös efter ett tag så nu sitter jag nere i soffan under en filt och bloggar.

Igår hade vi påskmiddag hemma, Kerstin och Kjell var här. Fick denna fina vårblomma i snygg hjärtkruka. Vi åt köttbullar, prinskorvar, Kjells hemgjorda sill, varmrökt lax, Jonas hemgjorda romsås, nypotatis, ägg, tomat- o mozzarellasallad och kavring. Påskmust blev det till för min del iaf.

Sen gick vi en promenad bland husen i Lerberget så att vi även orkade äpplepaj med Jonas goda o nyttiga vanlijsås till :)


På dagen igår var vi ute i trädgården. Jag vårstädade utemöblerna och tog bort alla gamla löv som samlat sig i högar i vår lilla hörna där vi har ett litet bord och två stolat närmast huset. Sen satt jag där i solen och mös och läste, blev riktigt varmt! Jonas var duktig och slipade listerna till sovrummet som vi ska måla vita. Även trädgårdsbänken gav han sig på, den behöver också målas i år.


Vårtecken hittade jag några;







3 kommentarer:

Linda sa...

Vi är också uppe med tuppen..ska i väg på Filippas fotbolls träning alldeles snart...

Kerstin o Kjelle sa...

Tack för en mycket rolig kväll med god mat och trevligt sällskap.

jonas sa...

Vad bra kjell du hittade rätt !!!!