07 april 2009

Lite sent-helgen som gick

Fredag: Både jag och Jonas skyndade hem från jobb. Håkan, Hanna o Hilda kom på middag. Det blev kyckling, färsk pasta, grönsaker och en rostad vitlökssås. Verkligen jättegott! Gästerna hade med sig 3 goda ostar (och vin för de som kunde..) som vi hade till dessert, mums :)

Lördag: Vaknade tidigt (ny grej jag börjat med, känns ovant ;)) Gick till macken och köpte frallor i det härliga vädret. Sen lörde vi till Nova i Lund. Dags att leta mammabyxor! Hittade ett par på Vero Moda och ett par på HM så nu är det fixat för ett tag framöver. Dock tveksam om man kan ha samma byxor hela vägen..
På kvällen åkte vi till stan redan vid fem, åt en tidig middag på Big Buddha och sen kl. sju började konserten med Bo Kaspers Orkester på Konserthuset. Den var jättebra! Kändes som rätt forum för mig just nu, sitta stilla i en stol helt nykter och bara titta och lyssna :) De spelade alla låtar jag hoppades förutom en av våra favoriter "Hon är så söt när hon sover". Klockan nio när det var slut gick vi till Zoobar och tog en alkoholfri drink. Där var inte en människa så efter en halvtimme tog vi bussen hem :)

Söndag: inte så fint väder på fm så är bara hemma och slappar. Vid 15 är det dags för me&i party hos Hanna. Köper en söt grön molnbody. Sen promenerade jag hem från Höganäs i solskenet. När jag kom hem jagade jag ut Jonas och Zol i trädgården. Jonas klippte till trädet och jag försökte kamma Zol. Hon har aldrig gått med på det innan men när vi är ute så är där så mkt annat att fokusera på så hon märker knappt det. Hon har aldrig fällt innan men det är väl första vinterpälsen som är på väg av nu..

Inga kommentarer: