17 mars 2009

Sammanfattning

Nu har jag inte skrivit på flera dagar igen..ingen ordning på bloggandet..


Så det får bli en liten sammanfattning;


Lördags: åkte till Malmö på förmiddagen och kollade på Barnvagnsaffären G-Knapp, Bonti och Babyringen. Har nog bestämt oss nu, blir nog den vagnen vi tänkt på ett tag; BRIO Sing.
Det är en duovagn med avtagbar sitt och liggdel, man kan även köpa till bilstol som man kan klicka på chassit. Svängbara hjul fram (låsbara) tycker vi också är bra. Hög är den också. Bilden är nog en -08 men det är ingen större skillnad, helt svart ska vi nog ha.

På kvällen åkte vi till Nina och åt en mycket god fisksoppa och tittade på Melodifestivalen. Linda hade gjort en väldigt mumsig kaka, Lailas blåbärscheescake :) Märklig röstning på Melodifestivalen.. fattade ingenting. Men vem vet, den låten kanske har en chans, det har ju inte gått så bra de senaste åren så..

Söndags: Tittade på film och tvättade en massa. Körde iväg med all vår sopsortering. Åkte in till stan och fikade hos Niklas och handlade på Maxi. När vi kom hem tog jag ett ryck i trädgården innan det blev mörkt. Har hunnit med hela tre av våra små rabatter nu. Fick ju ta bort ogräset och alla gamla löv så man ser när tulpanerna tittar fram :) Gjorde helstekt kyckling med sås och potatis på kvällen, blev så sugen när jag såg det på Lindas blogg härrom veckan.

Måndags: Gick och tänkte hela dan att jag skulle se Cityakuten på kvällen, de är ju inne på sista säsongen!! Men som vanligt somnade jag i första reklamen ungefär..jaja..

Ikväll ska vi till Försäkringskassan på möte, om föräldrarpenning och sånt.. Det är en djungel värre än barnvagnarna.. Har försökt förhöra mig lite på jobb men inte ens där har de koll.. Ingen som varit mammaledig på typ 5 år. Har insett att man inte blir rik av att gå hemma iaf, men det var det väl ingen som trodde heller.

Inga kommentarer: