10 september 2008

Pyssel


Idag har jag varit ledig. Åkte in till stan vid 10 för att gå till tandläkare Ulf, hade inga hål och behövde inte gå dit igen förrän om 2 år :) Tandhygienisten däremot får man besöka vart halvår..Linda hade visst varit där strax efter mig, hon hade en tand som var död..vet inte riktigt hur det är men låter inte så trevligt..
Sen fick man ju gå på stan lite. Fikade med jenny på espresso house sen shoppade jag lite pennor och papper så nu ska det pysslas lite! Sen ska jag laga mat till jonas kommer hem, det blir kassler creol med ris och sallad.

Den fina turkosa skålen i bakgrunden hittade jag förresten när vi var i mormors lägenhet. Gillade den, påminner mycket om de nyare skålarna som finns från Iittala/marimekko.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inte visst jag att du var så pysslig av dig. Vad ska de bli? Jag har tyvärr inte tålamod till att pyssla, och blir de inte som jag hade tänkt mig så blir jag bara besviken och då är de inte roligt längre.
Pysslan på kram Tinne

Anonym sa...

Du verkar ha haft en jättemysig dag. Pyssla verkar så roligt men varje gång jag försöker blir jag helt galen efter ett tag när inget blir som jag tänkt. Hoppas du har bättre tålamod. Kanske ska det bli två grattiskort till helgens kalas?

kram Nina

Anonym sa...

Nu har jag ytterligare en blogg att kika i.
Hälsa Zol. Och givetvis Jonas.
kram mamma